Kryptovaluta

Luksusvarer Utgjør 20 Prosent

Luksusvarer Utgjør 20 Prosent

Luksusvarer Utgjør 20 Prosent. av Global Kryptobruk Er Bitcoin på Veien til Mainstream. Fra luksusbiler til overdådige ferier kan du nå bruke Bitcoin, Ethereum. Og andre populære alternative mynter på alle de luksusartiklene du elsker.

20 prosent av alle salg

I 2022 utgjorde luksusvarer 20 prosent av alle salg blant kryptoforbundne forhandlere. Fokus i fjor var i stor grad på nyheten av digitale eiendeler tilgjengelig gjennom metaverset, med NFT-er som ble snakket om. Men nå ser det ut til at high-end merker retter oppmerksomheten mot fysiske produkter og hvordan krypto best kan brukes til å lette en jevn og sømløs kjøpsprosess. Fordi det er noe som i økende grad etterspørres av kunder med høy nettoformue. Det er to år siden, og det fortsetter å øke.

Web3 møter luksus

Web3, en ny iterasjon av internett som inkorporerer blockchain-teknologier knyttet til kryptovalutaer. Samt desentralisering og token-basert økonomi, har nylig ønsket velkommen flere luksusmerker inn i rommet. Hvert av disse merkene bringer med seg sin trofaste følgesvenn av høyforbrukende kunder.

Eksempel

Et eksempel er den ledende motedesigneren Ralph Lauren. Som nylig avslørte planer om et partnerskap med betalingsleverandøren BitPay. For å muliggjøre bruk av krypto som betalingsmiddel i sin nye butikk i Miami. Dette er ikke det første luksusmerket som gjør dette, det følger i fotsporene til Philipp Plein. Som åpnet verdens første krypto-konseptbutikk i London i fjor. På samme måte som Plein inkluderer også Lauren’s butikk en crypto-opplevelse. Der NFT-er blir gitt bort gjennom et ekstra partnerskap med Poolsuite, alt som en hyllest til den moderne Miami-livsstilen.

Selv om det fortsatt er en vei å gå før krypto blir virkelig mainstream, har den blitt svært ettertraktet blant verdens rike, med mange globale millionærer og milliardærer som nå har kryptofortuner i digitale lommebøker. Takket være stadig enklere og brukervennlige plattformer, blir bruken av krypto for å betale for luksusvarer en voksende trend.

Ifølge en studie utført av BitPay utgjorde nesten 20 prosent av alle varer kjøpt i 2022 med krypto luksusvarer. Dette spente over alt fra luksusbiler til private jets og yachter, samt fra luksusklokker og designerklær til eiendom. Faktisk sto luksusbiler for 20 prosent av alle disse salgene, mens smykker og klær tok en 15 prosents andel, og klokker kom inn på 12 prosent.

Økende etterspørsel etter luksus: Kryptoens fremtid som betalingsmiddel

Det er tydelig at de som har samlet opp en betydelig beholdning av krypto. Søker etter flere måter å bruke den på, og finner allerede noen ekstravagante måter å gjøre nettopp det på. Men når vi ser fremover, hva kan dette bety for fremtiden til bredere aksept av krypto som betalingsmiddel. Og vil det endelig kreve at mainstream tar det i bruk?

Dagligdagse ting

Tanken om å kunne bruke krypto til å betale for dagligdagse ting har blitt grundig diskutert i bransjen, og med luksusvarer som banebryter, kan hovedstrømsadopsjonen være nærmere enn man tror.

Som suksessen til digitale eiendeler som betalingsmiddel i luksusverdenen blir stadig mer tydelig, er det nesten sikkert at det vil ha en rippelvirkning. Med mange nettbutikker som allerede begynner å tilby krypto som betalingsmiddel i kassen, kan prosessen allerede være godt i gang.

Den digitale økonomien Nøkkelen til en slik endring er selvfølgelig opplæring. Der både forhandlere og forbrukere må bli bedre kjent med hvordan kryptotransaksjoner fungerer og fordelene som følger med dem, som økt sikkerhet og lavere gebyrer. Mens vi fortsetter overgangen til den digitale økonomien, tror mange finansekspertene at det bare er et spørsmål om tid.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *